Razi blogja

Sajtós, közéletis, ugyanakkor személyes blog, méghozzá a székelyektől, Csíkból nézve. Frissítés bevállaltan rapszodikus, de azért van, amikor gyakrabban. Arról írok, amiről éppen ihletem van, meg olyan dolgokról (is), amik máshol nem jelenhetnek meg. Osztán én es kéváncsi vagyok, mi lesz belőle.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Egologo

Intró

2008.04.16. 12:09 | razi | 2 komment

Címkék: sajtó agresszió plaza sajtószabadság csíkszereda

Tegnap éppen üvöltöttek rám. Nem gyakran esik meg, éppen ezért elgondolkodtatott. Merthogy normális logikával nézve nem lett volna oka rá az illetőnek. Történt ugyanis, hogy interjút készítettem a Csíkszeredában épülő plaza projektmenedzserével. Bevallom, akkor sem éreztem úgy, hogy ez életem legszimpatikusabb alanya, mert elég agresszív volt, folyamatosan visszakérdezett, próbált sarokba szorítani. Dehát ugye a cikket én írtam, nem ő, s belekerült egy-két hangulati elem, az interjúkészítés körülményei, miegymás. Semmi extra. Mégis kiütöttem nála a biztosítékot. Ja, talán azzal, hogy kikövetkeztettem, hogy mivel nem mond semmi konkrétumot a projektről, talán titkolja. Vagy esetleg ő sem tudja. "Hogy mert olyan dolgokat beleírni a cikkbe, ami nem volt rajta a felvételen? Azt ki mondta magának, hogy titkolózunk?" Mondtam: senki, azt én írtam. Merthogy ez a dolgom. Tudja, keresem az összefüggéseket, értelmezem az információkat. Márpedig én nem értelmezhettem volna. Szerinte.
Utánanéztem: Izraelben, ahová ez az úriember való, elméletileg sokkal szabadabb a sajtó, mint nálunkfelé (http://www.rsf.org/article.php3?id_article=11715). Annál is érthetetlenebb az úriember kirohanása. A legtöbbet ismételt érve: a cikk udvariatlan volt, ő még ennyire udvariatlan cikket nem olvasott.
Íme: http://www.csikihirlap.ro:8080/servlet/cikk?cimid=13474
Indítsuk ezzel a blogot, mert jó példa ez arra, amivel valószínűleg foglalkozni fogok a továbbiakban. Vagyis: sajtó, közállapotok, sajtószabadság, egy székelyföldi napilap szerkesztőségi mindennapjainak tükrében.

A bejegyzés trackback címe:

https://razi.blog.hu/api/trackback/id/tr7428095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KicsiKücsük · http://kucsuk.blogspot.com 2008.04.21. 19:33:10

szia,
lehet, hogy nem pont ezen a cikken kellene illusztrálni, hogy is állunk sajtószabadság-ügyben... először is, a legfontosabb információ nem derül ki belőle: hol épül a pláza? az elhangzik, hogy egy gyár volt ott valamikor, amelyet bezártak. de hogy melyik gyár, az nem derül ki.

vannak ilyen interjúalanyok, akik ki tudják hozni az emberből az állatot, tudom, nekem is volt hasonló élményem. viszont az nagyon érződik a szövegen, hogy csakis azért hozod le az interjút párbeszéd formájában, mert illusztrálni akarod, mekkora egy faszfej volt. jó, valszeg az volt, de neked mint újságírónak nem a személyes sérelmeiden kell valahogyan elégtételt venned, hanem az a feladatod, hogy a hírt tudasd az olvasókkal. és az, hogy titkolnak valamit, olyanformán, hogy valamit sunyiznak, sumákolnak, nem feltétlenül igaz - mindössze rossz a sajtókommunikációjuk, illetve vannak dolgok, amiket tényleg nem akarnak még közölni. szerintem :)

szóval, elég lett volna egy rövidhír is, főleg hogy kicsit égő a következő kérdezz-feleleket így lehozni:
"– Miért ez a város?
– Mondja meg, miért ne?
– Hát... Mert kisváros."
A legnagyobb hiba, ha egy (bocs, de) erőltetett kérdés után visszakérdez, és te válaszolsz... totál megcserélődnek a szerepek... az ilyesmi mindenkivel előfordul, de én ezt vágnám ki elsőként az egész anyagból.

no offence. akkor se haraxom, ha nem engeded fel a hozzászólást :)
... mert elég gyakori blogberkekben, főleg minálunk, hogy a kritikus kommenteket nem engedik fel a bloggazdák (most nem az anyázásokra gondolok, azt persze én is kimoderálnám). apropó sajtószabadság ;)

razi · http://razi.blog.hu 2008.04.22. 10:19:18

Ami azt illeti, itt Csíkban az elég közismert, hogy hol lesz az a plaza, ennek az anyagnak nem az volt a hírértéke, azt már régóta tudni. Egy régi traktorgyárról van szó, ami leépült, de belinkelhetek neked ide egy erről szóló cikket is (www.csikihirlap.ro:8080/servlet/cikk?cimid=9758). A Plazaépítők Csíkszeredában című anyagnak inkább ilyen háttérismertető jelleget szántam, egyébként egy tematikus rovatban (Gazdaság), ez mondjuk az elektronikus kiadásban nem is jön át ugye. S szándékosam hagytam benne azt a részt, igenis azért, hogy kiderüljön, milyen ember is az alany. Hogy erőltetett-e a kérdés? Lehet, hogy annak tűnik, de itt mifelénk mégiscsak ez tevődik fel először ezen projekt kapcsán, a közfelfogás szerint ugyanis nagyvárosok sajátja a plaza, s Csíkszereda mégiscsak egy negyvenezres kisváros. Ráadásul ez az első plazájuk Romániában a Pesten egyébként Aréna plazát nemrég felépítő konzorciumnak. Nem hozta ki belőlem egyébként az állatot, de szerettem volna, ha az olvasók is látják, miféle emberek érkeztek vidékünkre. Ismétlem: ez nem híranyag volt, sokkal inkább portréinterjú a plazaépítés kapcsán. Egyébként köszi, te vagy az első hozzászólóm :)
süti beállítások módosítása